דה קרימינליזציה בג’מייקה: קנאביס מותר לשימוש וגידול עצמי

ממשלת ג’מייקה אישרה סופית את הצעת החוק להפסקת הפללת צרכני הקנאביס במדינה. החזקה של עד 56 גרם לא תיחשב עבירה פלילית ותגרור קנס של 5$ בלבד. בנוסף יותר גידול של עד 5 שתילי קנאביס בכל בית לשימוש עצמי.

הצעת החוק לדה קרימינליזציה (הפסקת הפללה) שהוגשה בחודש יולי 2014 ועברה בקריאה ראשונה בינואר השנה, אושרה אתמול (ד’) על ידי ממשלת ג’מייקה באופן סופי. כפי שהבטיח לפני כשנה, חתם אמש שר המשפטים הג’מייקני מארק גולדינג ואישר את הצעת החוק.

על פי החוק החדש תוגדר החזקת קנאביס של עד 56 גרם מריחואנה כשימוש עצמי שדינו קנס של 5$ מקסימום וללא רישום פלילי כלל. בנוסף אושר בחוק החדש גם גידול קנאביס ביתי של עד 5 שתילים בכל דירה וכן הותר השימוש במריחואנה כאקט דתי ומסורתי.

ג'מייקה דה קרימינליזציה
דה קרימינליזציה בג’מייקה

עוד נקבע כי במהלך החודשים הקרובים תוקם רשות מיוחדת לרישוי קנאביס שמטרתה לפקח על גידול והפצת מריחואנה באופן חוקי במדינה. עם זאת טרם ברור מתי וכיצד יחלו מכירות קנאביס חוקיות.

החוק החדש נוגע גם בעניינים תיירותיים וקובע כי מטופלי קנאביס רפואי ממדינות אחרות יורשו לרכוש עד 56 גרם קנאביס באופן חוקי לשימוש אישי.

פיטר באנטינג, השר לבטחון פנים, ציין על פי הדיווח כי “החוק החדש לא יאפשר גידול, הפצה וסחר של גאנג’ה לכל דורש” וכי “כוחות הבטחון ימשיכו לאכוף את החוק בהתאם לשינויים החדשים.”

גם זה בטח יעניין אותך

בכך מצטרפת ג’מייקה למרבית המדינות המתקדמות בעולם שכבר הסירו את השימוש בקנאביס מרשימת העבירות הפליליות. בישראל החזקה ושימוש של קנאביס לשימוש עצמי מוגדרים בחוק כעבירה פלילית שעונשה עד 3 שנות מאסר בפועל.

ראו עוד:
צפו: עסקי הגאנג’ה בג’מייקה
ביקור בנגריל, ג’מייקה

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר